GO Blog | EF Blog Türkiye
Seyahat, diller ve kültür hakkındaki son haberler EF Education First'ten
Menu

EF Hikayeleri: Belçika'dan Elaine EF Kosta Rika'da

Yaklaşık bir yıl önce EF ile ilk kez Kosta Rika'ya gittim. Zaventem'den tanımadığım başka bir kızla birlikte ayrıldım. Aramızda hemen bir bağ oluştu! Uçakta yan yana oturmuyorduk ama zaman zaman koltuklarımızı değiştirdik ve uçuş sırasında birlikte "esneme" molaları verdik.

Kosta Rika'ya vardığımızda çoktan arkadaş olmuştuk. EF insanlarıyla işler böyle yürüyor. Herkes o kadar açık, sosyal ve hayata karşı aynı bakış açısını paylaşıyor ki kendinizi hemen bağlı hissediyorsunuz.

Gece vardık ve EF transferi aracılığıyla konaklama yerimize götürüldük. Gecenin bir yarısı olmasına rağmen beni sıcak bir şekilde karşılayan bir ev sahibi ailenin yanında kaldım. İyi bir gece uykusunun ardından ertesi sabah ev sahibi ailedeki diğer öğrencilerle birlikte kahvaltı yaptık. Henüz avrolarımı bozdurmamıştım ama diğer öğrencilerden biri ilk colectivo'yu ödemem için bana hemen Kosta Rika kolonu verdi. Bu da EF: herkes birbirine yardım ediyor!

Tamarindo'ya Sevgiler

Birkaç saat yürüdükten ve Tamarindo'yu keşfettikten sonra Kosta Rika'ya aşık oldum (o kadar ki 10 aydan kısa bir süre sonra EF ile tekrar oraya döndüm :D).

Bu ülkedeki atmosfer inanılmaz. Belçika'da insanlar günlük hayatın koşuşturmacası nedeniyle yaşamayı unuturken, Kosta Rikalılar hayattan zevk almak için gerçekten zaman ayırıyor. Herkes keyif alıyor, doğayla ve birbiriyle uyum içinde yaşıyor. Sörf yapıyor, sahilde kokteyllerini yudumluyor ve ılık yaz akşamlarında dans ediyorlar. "Sabahın erken saatlerine kadar" yazmak isterdim ama bu sözlerimi geri alıyorum :D Aslında Kosta Rika'da ritmim tamamen değişti. Sabah ışığından dolayı çok erken uyandım (sabah 6) ve aynı zamanda erken yattım!

Parti gecelerinde tabii ki biraz daha geç ama Kosta Rika'da parti Belçika'dakinden çok daha erken başlıyor, bu da çok hoşuma gidiyor.

Okul Hayatı

EF okulundaki deneyim harikaydı (kampüste bir havuz bile var!!). Güzel konum ve havuza ek olarak, yerinde organizasyon da çok iyiydi! Okulun ilk gününde bir yerleştirme sınavına girdik ve bize Tamarindo'yu gezdirdiler.

Tüm pratik sorular (süpermarketler nerede, SIM kartınızı nereden ve nasıl satın alacağınız ve etkinleştireceğiniz vb. Bu ilk akşamda diğer EF öğrencileriyle tanıştık ve kısa sürede arkadaş olduk. Ayrıca gezi boyunca EF tarafından düzenlenen birçok etkinliğe katıldık: Celeste Nehri'ne bir gezi ve Arenal Volkanı'nda bir hafta sonu gibi! Bu gezileri, Tamarindo'da yaptığımız havuz ve plaj aktivitelerinden farklı bir şeyler yapmak için harika bir yol olarak gördüm.

Ve tabii ki önemsiz olmayan bir şey daha: İspanyolcamı geliştirmenin en iyi yolunu orada buldum. Belçika'da da İspanyolca dersleri alıyordum ve EF gezimden sonra geri döndüğümde herkes bana konuşma konusunda büyük ilerleme kaydettiğimi söyledi. İspanyolca konuşulan bir ülkede İspanyolca dersleri almanın ve iletişim kurmak için İspanyolcayı kullanmaktan başka çareniz olmayan bir ev sahibi ailenin yanında kalmanın avantajı budur.

Genel olarak, Kosta Rika'ya ilk seyahatimden 10 ay sonra geri döndüm ve şimdiden kesin olarak söyleyebilirim ki yakın zamanda benden kurtulamayacaklar! Kosta Rika'da dedikleri gibi: Pura Vida!

Kosta Rika'da İspanyolca ÖğreninKeşfedin
EF GO blog bülteni ile seyahat, dil ve kültür hakkında en son haberleri alın.Beni kaydet

Dünyayı keşfedin ve yurt dışında bir dil öğrenin